Shockwave

Hvad er shockwavebehandling ?
Radierende trykbølge- og fokuseret shockwavebehandling er moderne og yderst effektive behandlingsmetoder, hvorved højfrekvente lydbølger påføres et skadet område på kroppen. Med denne innovative metode kan patologiske forandringer af muskler, sener, ligamenter og det skeletale område systematisk behandles, og allerede efter et par behandlinger vil de fleste kunne mærke væsentlige forbedringer af tilstanden. Behandlingen reducerer smertesymptomer, forbedrer bevægeligheden og muliggør en mere effektiv genoptræning af skaden.

Hvordan virker shockwavebehandling ?
Shockwave fremskynder den naturlige ophelingsproces ved en øget blodgennemstrømning, øget metabolisme, forbedrede lokale ernæringsforhold og optimeret kommunikation mellem cellerne samt forbedret mobilitet af senevævet omkring muskler og sener – skadet væv regenererer og healer.

Hvordan udføres shockwavebehandling ?
Terapeuten lokaliserer, undersøger og evaluerer det beskadigede område, og vil herefter gennemgå diagnosen med dig. En gelé bliver efterfølgende påført området via et applikationshoved, der er tilpasset diagnosens type og omfang, og applikationshovedet bevæges cirkulært henover det berørte område.Dette er en non-invasiv process uden bivirkninger.

Hvor effektiv er shockwavebehandling ?
Efter kun et par behandlingssessioner vil langt størstedelen af alle patienter opleve en markant smertereduktion.

Behandlingens længde og hyppighed ?
En behandling tager typisk mellem 5-10 minutter afhængigt af skaden. For det meste er der brug for 2-3 ugentlige behandlinger.

Behandlinger med Radierende Shockwave:
• Fibersprængninger
• Overbelastningsskader i sener
• Overbelastningsskader i muskler
• Subakutte skader i sene- og muskelvæv
• Irritationstilstande i overfladisk beliggende slimsække
• Triggerpunktbehandling
• Subakutte og kroniske betændelsestilstande i sene- og muskelvæv

Behandlinger med Fokuseret Shockwave:
• Kalkaflejringer i senevæv
• Arvævdannelse i sene og muskelvæv
• Kronisk betændelse i senevæv